Durante estes tres últimos anos, nos meses de
novembro. aplicámoslle ao alumnado de segundo a sexto unha proba de comprensión
lectora.
Esta proba vai dirixida a valorar a
comprensión lectora dun xeito amplo, a partir de textos de tipoloxía diversa,
con temáticas que se refiren ás diferentes áreas curriculares.
As preguntas recollen as principais dimensións
da comprensión lectora: literal, inferencial, reorganizativa e crítica.
Nestas probas os nenos han de inferir,
relacionar, sacar conclusións, resumir, secuenciar, prever, emitir xuízos, etc.
A partir de textos breves, o alumno ten que
responder preguntas en relación co escrito, podendo elixir entre diversas alternativas
que lle obrigarán facer un esforzo de aproximación moi grande para seleccionar
a que cre máis adecuada, máis próxima ao sentido do texto, á intención do
autor, ao contido global ou específico dos termos. obrigaralle a elaborar, non
a contestar por simple recordo inmediato, senón a comprender profundamente,
dando valor aos xiros, ás intencións non explícitas pero se suxeridas,
inferindo o sentido implícito ou deducindo o que se desprende de devandito
texto.
A baremación é a seguinte:
- Puntuación 1-2: dificultade severa na comprensión lectora.
- Puntuación 3: dificultade na comprensión lectora.
- Puntuación 4-5-6.: comprensión lectora na normalidade
- Puntuación 7-8: boa comprensión lectora
- Puntuación 9-10: moi boa comprensión lectora
Os resultados foron os
seguintes:
COMPARATIVA POR CURSOS ACADÉMIOS
|
|||||||
MEDIA
CURSO 14-15
|
4,8
|
|
|
||||
MEDIA
CURSO 15-16
|
5,1
|
|
|
||||
MEDIA
CURSO 16-17
|
|
5,2
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Curso 14-15
|
Curso 15-16
|
Curso 16-17
|
|||||
Nº aa
|
% aa
|
Nº aa
|
% aa
|
Nº aa
|
% aa
|
||
Moi Baixo (1)
|
11
|
5,7
|
6
|
3,0
|
8
|
4
|
|
Moi Baixo (2)
|
17
|
8,9
|
14
|
7,0
|
15
|
7,5
|
|
Baixo (3)
|
|
29
|
15,3
|
29
|
14,6
|
27
|
13,5
|
Moderadamente
Baixo (4)
|
27
|
14,2
|
30
|
15,1
|
30
|
15
|
|
Normalidade (5)
|
30
|
15,8
|
35
|
17,7
|
26
|
13
|
|
Normalidade (6)
|
34
|
17,9
|
32
|
16,2
|
28
|
14
|
|
Moderadamente
alto (7
|
23
|
12,1
|
26
|
13,1
|
36
|
18
|
|
Moderadamente
alto (8)
|
17
|
8,9
|
15
|
7,6
|
21
|
10,5
|
|
Alto (9)
|
|
1
|
0,5
|
10
|
5,1
|
8
|
4
|
Moi Alto (10)
|
1
|
0,5
|
1
|
0,5
|
1
|
0,5
|
|
|
|
Se observamos as
porcentaxes de preguntas contestadas ben, segundo o tipo de textos, observamos
ca media de contestacións neste curso está por riba do 50% cunha melloría ano tras ano
TIPO DE TEXTO
|
|
14-15
|
15-16
|
16-17
|
|
NARRATIVO
|
|
|
52%
|
55%
|
58%
|
EXPOSITIVO
|
|
|
53%
|
55%
|
53%
|
POETICO
|
|
|
46%
|
50%
|
50%
|
MATEMÁTICO
|
|
47%
|
47%
|
55%
|
|
INT. GRÁFICO
|
|
50%
|
53%
|
55%
|
|
Os % refírense aos
porcentaxes de preguntas contestadas ben
|
Con estes datos está claro que estamos a traballar no camiño indicado. Parabén a todos por estes excelentes resultados
Ningún comentario:
Publicar un comentario